IS JOUW ONLINE COMMUNICATIE IN TOPVORM?

Om ervoor te zorgen dat je goed gevonden wordt in Google en jouw (potentiële) klanten op regelmatige basis iets van jou horen, heb je een goed uitgewerkt online communicatieplan nodig.

Zorg dat je online gevonden wordt

Schrijf content over wat je doet en zorg dat je content gevonden wordt op het web. Een tijdje geleden gaf kwam de Google startersgids uit. Geen handleiding om met de zoekmachine te leren werken, wel 31 pagina’s vol inzichten hoe ‘s werelds bekendste zoekmachine werkt.

Een belangrijke stuk in die whitepaper refereert naar copywriting, ofwel het schrijven van teksten. Daar zegt Google dat het noodzakelijk is om je teksten te laten schrijven door een deskundige. Iemand die weet wat hij schrijft en niet enkel rekening houdt met zoekwoorden, SEO (search engine optimizing), zinsbouw, enzovoort.

E-A-T

Google introduceerde het E-A-T-acroniem in hun rapport. Het staat voor Expertise, Authority, Trustworthiness. Hiermee wil Google benadrukken dat teksten moeten worden geschreven door een expert, deskundigheid bevatten en volledig betrouwbaar zijn. Teksten die aan die eisen niet voldoen, zullen worden bestempeld als “lage kwaliteit’ en dus ook minder sterk scoren in de zoekresultaten.

Zoekmachines willen gebruikers de beste pagina’s bieden op basis van ingegeven zoekwoorden en filteren zwakke sites er in toenemende mate uit. Relevante sites waar unieke content te vinden is, is één van de belangrijkste vereisten. Ook de populaireit van je social media kanalen speelt hierbij een rol.

Google-search

Wanneer is iemand een deskundig schrijver?

Het is de kernboodschap in de tekst die uitmaakt of jij hem mag schrijven of een specifiek geschoold iemand.

Zo worden adviezen over een bepaalde ziekte beter geschreven door een deskundige arts, maar is het perfect aannemelijk dat jij – als leek – een tekst schrijft over het omgaan met die ziekte.

Google is dus niet zo selectief in zijn beoordelingen. Van zodra je meer kennis over een bepaald onderwerp hebt dan een gemiddeld persoon, word je aanzien als deskundig schrijver.

Google Analytics Expert

Y-M-Y-L

Your Money, or Your Life zijn pagina’s die een speciale behandeling van Google genieten. Ze krijgen extra toezicht door de kwaliteit-beoordelaars van Google.

Voornamelijk gaan deze pagina’s over:

  • Informatie over aandelen, obligaties, pensioenen, hypotheek, financiering van universiteit, …
  • Pagina’s met informatie over gezondheid, drugs, voeding
  • Pagina’s met juridische informatie over voogdij, echtscheidingen en testamenten

Wanneer deze pagina’s een lage kwaliteit stempel krijgen, bestaat de kans dat ze een negatieve invloed hebben op consumenten met vragen over een van bovenvermelde onderwerpen. Daarom worden deze teksten beter geschreven met een hoge E-A-T factor, zodat diegene die de tekst leest door een deskundige wordt geholpen.

Onthoud dus zeker…

Dat Google nog meer dan ooit waarde hecht aan kwaliteitsvolle informatie. Ze willen dat hun gebruikers verder worden geholpen in de zoektocht naar het antwoord op hun zoekopdracht.

Heb je een website die onderhevig is aan een van de onderwerpen waarop Google een extra oogje in het zeil houdt? Spreek dan een deskundig copywriter aan en laat hem of haar jouw tekst schrijven. Want teksten met een hoogwaardige inhoud, worden hoger gerangschikt in de zoekresultaten, en dat is waar we allemaal naar moeten streven.

Opleiding schrijven voor SEO

In deze opleiding leer je de basisbeginselen voor SEO en hoe je de vaak voorkomende fouten kan vermijden. We leren je hoe je de juiste zoekwoorden moet kiezen voor het schrijven van goede webtektsten. Tijdens deze training geven we je alle tools die je nodig hebt om een succesvolle SEO-copywriter te worden. Bespaar tot 40% op deze opleiding dankzij de KMO Portefeuille.

KMO Portefeuille
contact-icon
Adres:

Adriaan Brouwerstraat 22 bus 0101

9700 Oudenaarde

BE 0671.484.775

contact-icon
BEL ONS:

T. +32 489 546 550